KATHRINEMARIE

Smuk yoga online

10-30 min

Når tiden eller overskuddet er småt, så kan det være rart at tage en lille stund med yoga. Her finder du en samling af de videoer der har en længe på 10-30 min. God fornøjelse.

afspænding
Afspil video

Guidet Savasana, 10 min

Når du har lagt dig godt til rette, kan du blidt læne dig tilbage og lytte til denne guidede afspænding.

en lille start
Afspil video
Blok og bælte

Øvelser der er lette at gå til efter en lang pause, efter sygdom, eller ved mental uro. Det kræver ikke så meget af dig, men giver meget til dig

findes også i kategorien Blid yoga og mindfulness

væk fødderne
Afspil video
Tæppe

vi arbejder stående med at vække og løsne fødderne.

Øvelserne kan laves når du er på job, i køkkenet, eller måske i badet. 

afspænding
Afspil video

Guidet Savasana, 10 min

Når du har lagt dig godt til rette, kan du blidt læne dig tilbage og lytte til denne guidede afspænding.

en lille start
Afspil video
Blok og bælte

Øvelser der er lette at gå til efter en lang pause, efter sygdom, eller ved mental uro. Det kræver ikke så meget af dig, men giver meget til dig

findes også i kategorien Blid yoga og mindfulness

yoga for fødderne
Afspil video
Tæppe

Vi skal arbejde siddende  og på alle 4, med fødderne.  Lange stræk, blid massage og en enkelt øvelse der sender varme helt op i maven.

afspænding
Afspil video

afspænding, dit tempel. 13 min

Læg dig godt til rette, luk øjnene, og lyt til 13 min blid guidning, der åbner dørene til dit sted, dit tempel, din have. Et sted hvor du kan være med alt hvad der er dig, et sted hvor du kan give slip på det der fylder hos dig, Et sted som kan lade dig op, med ny energi og taknemmelighed, for at være lige her. 

afspænding
Afspil video

afspænding af hals, bryst og mave. 11. min

I denne afspænding, skal du ligge ned. Evt. hen over en pølle, for at skabe en åbning hen over hals og bryst. 
Læn dig tilbage, luk øjnene og lad dig guide til at give slip i området omkring hals, bryst og mave..

2022-04-23 22_06_43-
Afspil video

Lig godt, Savasana, 6 min

Pølle og tæppe

Find tæpper, puder og øjenpude frem, og gør dig klar til at ligge rigtig godt i Savasana

essential breathing
Afspil video

Essential breathing, 10 min

Dette åndedræt, er en utrolig beroligende vejrtræknings teknik. Det skaber en dyb ro og stilhed, Den kan fungere som en meditations teknik, Du kan bruge den, til at falde i søvn, og det er en dejlig øvelse der også hjælpe dig med at slippe kontrollen med dit åndedræt.. 

Vær dog opmærksom på, at der lyder en traditionel advarsel om at denne teknik kan forstærke depressive tendenser. 

Tag en pause, undervejs hvis du føler ubehag, eller bliver i tvivl om den nu også er god for dig.

yoga på stol
Afspil video

Frigør skuldre og arme på stol. 10 min

Stol

Siddende på stolen, arbejder vi os igennem forskellige blødgørende øvelser der løsner op i skuldre og arme.

yoga på stol
Afspil video

Frigør ryggen på stol, 19 min

Stol

Sæt dig på en stol, og gør dig klar til at frigøre ryggen igennem bløde og øvelser.

igang igen, flow
Afspil video

I gang igen 17 min

Et flow der er mildt og som kan laves når du lige skal i gang igen. Evt efter en lang yoga pause, eller for at få et lille boost, en måde at komme i gang med at mærke kroppen igen.

afspænding
Afspil video

solens varme, 15 min

En afspænding, der er god efter en aktiv yoga stund. Den kan også bruges til en rolig stund, hvis du bare har brug for at ligge dig klar til afspænding  

ujai åndedrættet
Afspil video

Ujai åndedrættet 9 min

Ujai åndedrættet, også kaldet det sejrende åndedræt, eller Darth Wader åndedrættet. 

Det er et beroligende og varmende åndedræt.  Som kræver lidt øvelse, men når den er der, så er det en vidunderlig åndedrætsøvelse.

SmukYogaOnline_Video_ (6)
Afspil video

Flows stående 15 min

Blok

Sidste video i serie med flows. Denne gang skal du op og stå.

Jeg beklager lyden er lidt svag i denne video. 

SmukYogaOnline_Video_ (7)
Afspil video

Flows 2 siddende 15 min

Tæppe

Der er fokus på flows og på dit åndedræt. Dette program langsommere og mere roligt, og du arbejder meget med dine arme. Dette program er dejligt at lave inden sengetid, eller som en kort og rolig pause midt på dagen.

igang igen
Afspil video

igang igen
14 min

et dejlit program der vækker kroppen blidt. Dette kan laves i sengen om morgenen, eller om aftenen. 

Det kan også bruges i løbet af af dagen, når du trænger til at mærke kroppen lidt igen.

SmukYogaOnline_Video_ (8)
Afspil video

Flows 1 ligggende, 22 min

Her møder du korte sekvenser med flows, du kan lave på farten, inden sengetid, når du vågner eller bare har brug for 15-20 min kun til dig.

SmukYogaOnline_Video_ (3)
Afspil video

Flows 3, på knæ

blok og tæppe

Dette program er ikke lavet til dig med knæ udfordringer.
Hele programmet foregår på knæ. Der er mulighed for at ligge tæpper under for at støtte knæene. Men vær opmærksom på hvad din krop siger ja til.

Lyden er desværre noget svag på den video. Mikrofonen gik ud undervejs.

SmukYogaOnline_Video_ (12)
Afspil video

Guf til hofterne. 15 min

Blok

Lav denne serie igen og igen, og mærk forskellen i dine hofter. Dette program er lavet til dig der ønsker at sende lidt mere blødhed ind i dine hofter. Måske sidder du meget ned, måske oplever du en skævhed i kroppen. Det kan meget vel stamme fra dine hofter. Lav hele serien, eller blot dele af den. Øvelserne kan laves når end du står op.

SmukYogaOnline_Video_ (10)
Afspil video

At vække solen i dig , liggende. 20 min

Tæppe

Mærk energien vokse, og varmen der vækker din krop.
Få etableret en kontakt til din kerne og væk solen inde i dig i dette korte program der foregår på maven:)

SmukYogaOnline_Video_ (11)
Afspil video

At vække solen i dig, på alle fire 18 min

Tæppe

Mærk energien vokse, og varmen der vækker din krop.
Få etableret en kontakt til din kerne og væk solen inde i dig i dette korte program der foregår hovedsageligt på knæ:)

SmukYogaOnline_Video_ (9)
Afspil video

At vække solen i dig, stående, 18 min

Blok

Kom op og stå og få vækket din indre sol. vi arbejder med stående stillinger der vækker en varme og en indre ild i dig.

SmukYogaOnline_Video_ (13)
Afspil video

3 små flows 18 min

Her vil du møde 3 små serier/flows, som du kan lade dig inspirere af til at lege videre med. Du kan udvælge en af de 3 flows og lave dem lige så længe du har lyst, eller blot følge med igennem alle 3 og mærke hvordan kroppen langsomt finder ind i rytmen.

i denne video går vi igang med det samme og med åndedrættet på. Giv dig selv lov til at øve, til at prøve det af,

SmukYogaOnline_Video_ (16)
Afspil video

Yoga på farten 13 min

Når du blot har 10 min til rådighed men trænger til at få lidt bevægelse i kroppen.

SmukYogaOnline_Video_ (14)
Afspil video

Fri ryg 10 min

Dette program foregår siddende og kan derfor laves på stol.

Det tager 10 min og støtter din ryg i at blive lidt mere fri og blød
vi arbejder med alle ryggens bevægeretninger.

Gode øvelser til den kontor trætte ryg.

SmukYogaOnline_Video_ (4)
Afspil video

Selvmasage og omsorg 18 min

Tæppe

Giv din dejlige krop, en masse kærlig opmærksomhed og omsorg.

SmukYogaOnline_Video_ (2)
Afspil video

Yoga efter løb, 19 min

Blok

Denne sekvens er til dig der netop har været ude og løbe, eller gå en lang tur.
et program der sender masser af kærlig omsorg til dine hofter og ben

SmukYogaOnline_Video_ (15)
Afspil video

Guidet savasana 14 min

Pølle og tæppe

bliv guidet ind i at placere din krop på en behagelig måde, og lad dig derefter blive guidet ind i en dejlig blid savasana. Videoen hakker desværre lidt i starten.

SmukYogaOnline_Video_ (17)
Afspil video

Mærk din krop 9 min

Brug 10 min på denne øvelse på at blive bedre til at mærke hvordan du har det

SmukYogaOnline_Video_ (5)
Afspil video

Heroes journey 18 min

Blok

styrke, flow og varme i kroppen. 

Kommentarer

    kathrinelevald@gmail.com
    16 Jan 2022
     3:21pm

    Skriv en kommentar hvis der er noget du har lyst til at dele 🙂
    Har du kommentarer til en specifik video, så husk at skriv hvilken video det drejer sig om 😉

Leave a Reply Fortryd svar

Din e-mail adresse bliver ikke vist